Regeneracja kół zmiennych faz rozrządu

elementy silnika spalinowego

Regeneracja kół zmiennych faz rozrządu (wariatorów, fazatorów, kół napędu wałków rozrządu) silników benzynowych. Obsługujemy komponenty znajdujące się w pojazdach marki Mercedes, Audi, Volkswagen, a w tym napędach M271 (kompresor i EVO), M270, M274, M276, M278, M272, M273, M155, M156.

W naszej pracy korzystamy z najnowocześniejszych technologii, które pozwalają na precyzyjną i skuteczną naprawę części. Wiele z nich realizujemy we współpracy z doświadczonymi podwykonawcami, co gwarantuje najwyższą jakość usług. Należą do nich:

  • obróbka skrawaniem CNC,
  • hartowanie,
  • elektrodrążenie,
  • chromowanie techniczne.

Konieczne pomiary z zakresu mechaniki precyzyjnej wykonujemy z wykorzystaniem czujników zegarowych, mikromierzy, a także suwmiarki elektronicznej. Na ich podstawie sporządzamy opinie techniczne o przekazywanych nam do naprawy częściach.

Aby skorzystać z naszych usług, wystarczy przesłać do nas kurierem zużyte komponenty (koszty wysyłki pokrywa nadawca). Po ich otrzymaniu podejmiemy się regeneracji. Naprawione elementy odeślemy do właściciela (w tym przypadku koszty wysyłki pokrywamy sami). Istnieje również możliwość otrzymania naprawionych kół przed przekazaniem do nas zużytych, jednak w takiej sytuacji może być konieczna wpłata kaucji. Informacji o jej wysokości udzielamy telefonicznie lub mailowo.

Na czym polega naprawa i regeneracja nastawników rozrządu?

Naprawa i regeneracja nastawników rozrządu polega na odtworzeniu zużytych elementów, takich jak zęby koła łańcuchowego napędu wałka rozrządu, poprzez wymianę wieńca zębatego na nowy oraz weryfikację i dopasowanie elementów wewnętrznych. Regeneracja kół zmiennych faz rozrządu pozwala na przedłużenie żywotności silnika, zmniejszenie zużycia paliwa oraz poprawienie składu spalin.

W przypadku silnika M271 kompressor typowe uszkodzenie to zużycie zębów łańcuchowego napędu rozrządu spowodowane wydłużeniem łańcucha. Do objawów zalicza się przede wszystkim falowanie obrotów jałowych, krótki zgrzyt po uruchomieniu silnika, włączenie kontrolki „check” silnika. Usterka może też nie wykazywać żadnych symptomów. W trakcie naprawy usuwane są również sporadycznie występujące usterki wewnętrzne mechanizmu hydraulicznej zmiany faz rozrządu.

W przypadku silników M271 CGI (EVO) oraz M270, M274 i M276 typowe uszkodzenie to zużycie gniazda blokady, będącej jednym z podzespołów nastawników rozrządu CGI. Objawy to utrudniony rozruch silnika, włączenie kontrolki „check” silnika i charakterystyczne terkotanie podczas rozruchu oraz na średnich obrotach. Naprawa polega na wymianie zużytego gniazda blokady oraz, w przypadku widocznych śladów zużycia zębów napędu rozrządu, na wymianie wieńca zębatego (dotyczy silnika M271 EVO).

Wiele przydatnych informacji na temat typowych usterek i problemów związanych z rozrządem w silnikach samochodów mercedes znaleźć można w treści forów internetowych użytkowników tej marki, takich jak np. www.w203.pl czy www.w204.pl